PRENSES KONSEPT (BUTİK)PASTA .DOĞUM GÜNÜ PASTAMIZI KENDİMİZ SÜSLEDİK.

Herkese merhabalar;
Sizlere geçenlerde bahsettiğim kendi butik pastamızı ilk başta mecburiyetten yapmak zorunda kalmış, sonrasında maliyeti ve hayalimizdeki gibi pasta ortaya çıkınca sonuç bizi mutlu etmişti; bu mutlulukla bu kez yine kendi pastamızı kendimiz süslemek  istedik. Duru  nasil bir pasta istediğini anlattı ben onun hayallerini gerçekleştirmek için kolları sıvadım ve evet hayallerinde ki pasta tam da böyleydi. Sonuç muhteşem oldu, bu arada eğer böyle bi pastayı yaptırmak isteseydik istediğimiz pastayı nasıl anlatırdık yada karşı taraf nasil anlardı orasi muamma o yüzden internetten çıktı alıp pastaciniza öyle gitmeniz en mantıklısı olur. 🤗 tabi sonrasında araştırma yaparak internet üzerinden bi çok modeli inceleyerek böyle bi pastayı yapmaya karar verdik.

Daha öncede bir çok defa sipariş verdiğimiz pastalarına bayildiğimiz harika pastalardan bi tane sipariş verdik, aslinda krem santili olması her zaman daha iyi olur, ama biz zaten kisa süre içerisinde süsleyip, tüketeceğimiz için pek önemi yoktu. Sizin bekleme süreniz uzunsa kesinlikle kremsantili olmasına dikkat etmemiz gerekiyor. Çünkü üzerindeki çikolata şeker hamurunu eritebilir ve formunu bozabilir. Sipariş etigimiz pastanin üzerindeki süsleri biz yiyerek yok ettik.😂😂 Aşağıdaki resimde o anı  ölümsüzleştirdik. Dogrusunu söylemek  gerekirse çok tatlı bir andı.
Şeker hamurunu artik heryerden temin edebiliyoruz,  marketlerde pasta malzemeleri reyonundan bulabilirsiniz. Veya pasta malzemeleri satan yerlerdende temin edebilirsiniz. Eger marketten alacaksak genellikle beyaz renk oluyor ama burda da kendimizi sadece tek renk olduğunu düşünüp üzmüyoruz. Çünkü orda gıda boyalarıda mevcut ilk bakışta istediğimiz renkler yok gibi durabilir. Pembe istiyorsunuz ama oda ne  istediğiniz gıda boyasi  yok! Telaşa gerek yok kırmızı renk de işimizi görecektir. Bende öyle yaptım kırmızı bir gıda boyasi aldım. Sadece yapmamız gereken şey miktar ayarlaması yaparak beyaz şeker hamurana renk vermek,  aşağıda kademe kademe çekilmiş resimler mevcut.
Şeker hamuruna  yeterince gıda boyasi ekleyip istediğiniz renk olana kadar yoğuruyoruz.rengin eşit ve kusursuz olması için  eşit dağılımı burda cok önemli yoğurdukça şeker hamuru ısınmayla kendisini bırakıp yumuşayacaktır. Bunun icin nişastayla toparlayabilirsiniz.
Ben  iki damla gıda boyasıyla istedigim rengi elde ettim. Ama sizin hamurunuza göre bu miktar değişecektir. Benim hamurum 100 gr kadardı. Nişastayla şeker hamurunu yoğurduktan sonra yine nişasta yardımıyla açıp şekil vermeye başladım.
Benim çiçek kalıbım vardı olmasaydı yine çok kolay bir şekilde  çiçek modelleri yapabilirsiniz onu bi baska blogumda yine sizlerle paylaşacağım. Aşşağıdaki bardak yardımıyla ismin yazilacagi seker hamurunu daire şekli verdim. Sonra uzun 10 cm genişliğinde, 0.5 cm kalınlığında, 20 cm uzunluğunda bi şeker hamuru kestim uzun ince dikdörtgen bi şekil oldu. Ve artik tacı yapma aşamasına geldik bir bıçak yardımıyla büyüklüğüne göre, tacın üst kısmını üçgenler keserek şekil veriyoruz.
Tacın üst kısmındaki kalp şeklini kalıpla verdim olmasaydı yapmazdım sade de çok güzel duruyor.En son gümüş toplarla tacın üst kısımlarını su yardımla yapıştırıp, susledim. Burda tacın şeklini alip donması form alması için bardaktan yardim aldim. Bi nevi kalıp olarak kullandım.
Şeker hamurunu orta kalınlıkta acip pasta büyüklüğünden biraz fazla, 2 cm kadar geniş açıp, pastayı kaplıyoruz, bunu yaparken dikkat etmemiz gereken şey şeker hamurunu cok fazla çekiştirmeden yukardan aşağı doğru bir elimizle aşağı doğru çekip diger elimizle duzelmek tabi ki hafif dokunuşlarla hamuru inceltmeden yapmamız lazım yukardan aşağı, yukardan aşağı  hareket ediyoruz.😊
En son  en alt kapattigimiz kısmı kapatmaya geldi pembe renk şeker hamurundan kucuk toplar yapip su yardımla yapıştırıyoruz. Kurdelesi de 4 ayrı ince 1cm'lik seritler kesip kurdele yapiyoruz.
Ve artik son aşama bu arada gri toplar hazır yine pasta malzemesi satan yerlerden temin edebilirsiniz. Bu pasta süslerinin  her rengini bulabilirsiniz. Su yardımıyla sertleşmiş şeker hamurunu sabitliyoruz. Duru yazısını yine pasta kalemiyle yazdim. Yoksa yememek şartıyla keçeli  kalemlede yazabilirsiniz.  Sonuç  olarak cok şık bir pasta oldu bizlerde bu sonuçtan oldukça memnun kaldik. 

"SİHİR INSANIN RUHUNDAYSA DOKUNDUĞU HERYER ÇİÇEK AÇAR."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EVDE MORLUK TEDAVİSİ🥰

ŞEKER HAMURLU SÜSLÜ KURABIYE TARİFİ😍😍💗💓💞👍

UNİCORN DOĞUM GÜNÜ KONSEPT